top of page

REHABILITACIÓ EDIFICI HABITATGES BLONDEL, 15. LLEIDA

EMPLAÇAMENT :

Avinguda Blondel, 15. 25001   Lleida

PROMOTOR :

CP AV. BLONDEL, 15 LLEIDA, MARIA MERCEDES BOADA PON,

MACIÀ QUEROL I MONTSE VIÑES C.B., MARPLA IMMOBLES, SL

PROMOCIÓ PRIVADA

PROJECTE :
Puigdemasa Arquitectes SLPU

DATA PROJECTE : 2021

DIRECCIÓ : Josep Maria Puigdemasa Hospital

DATA EXECUCIÓ:  -

COL·LABORADORS :

ARQUITECTURA: Xavier Gómez Solsona (Dibuixant)

ESTRUCTURA : Masala Consultors, SL

INSTAL.LACIONS: Mafo Imogep SL

ESTUDI ENERGÈTIC, CERTIFICACIONS I AMIDAMENTS: Jesús Arribas Ibarz

ACÚSTICA: Acústics Ambient SL

TIPOLOGIA : REHABILITACIÓ

LOCAL    1 unitat

TRASTERS   12 unitats

HABITATGES  12 unitats

SUP. CONSTRUÏDA : 2653  m2

La proposta consisteix en la rehabilitació integral de l’edifici amb les següents actuacions:

1.     Mantenir els locals existents,

2.     Redistribució dels espais dels habitatges existents i creació d’un habitatge-duplex entre planta cinquena i sotacoberta,

3.     millora de l’accessibilitat, eliminant els 9 graons existents entre l’accés a l’ascensor actual i el carrer i la instal·lació d’un nou              ascensor, a nivell de cota de carrer,

4.     reforç estructural dels forjats existents,

5.     millora de les condicions acústiques

6.   aplicació de diverses estratègies bioclimàtiques que permetin aconseguir un edifici amb molt baixa demanda d’energia, proposant cobrir aquesta demanda mínima necessària mitjançant fonts renovables, de cara a obtenir un edifici nZEB, és a dir de consum energètic quasi nul.

Les plantes principal, 1, 2, 3 i 4 tindran dos habitatges per planta, un de tres habitacions i dos banys, i un de quatre habitacions i dos banys, ambdós habitatges tindran una cuina-menjador-estar en un mateix espai. La planta 5 tindrà dos habitatges, un d’ells amb una cuina-menjador-estar en un mateix espai, tres habitacions i dos banys, el que dóna a l’avinguda de Blondel; el que dóna a l’avinguda de Madrid serà duplex, vinculat a l’espai de sotacoberta, aquest tindrà cuina-menjador-estar en un mateix espai, un bany i dues terrasses en planta cinquena, i tres habitacions i dos banys en planta sotacoberta.

Es mantindrà la forma d’habitatge passant donant a dues façanes, que permeti una molt bona ventilació creuada, aprofitable en les èpoques de temperatures no extremes, fins i tot durant les nits de les èpoques caloroses. Per tal d’aconseguir el màxim assolellament i il·luminació natural a l’habitatge, s’amplia l’amplada de les balconeres que donen a l’avinguda de Madrid i s’unifiquen la cuina, el menjador i l’estar en un únic espai, que alohora permet reduir la longitud del passadís actual. Les habitacions es situen donant a l’avinguda de Blondel i als patis interiors. Amb la finalitat de racionalitzar i simplicar les instal·lacions, totes les peces humides, formades per cuines i banys, s’agruparan al voltant dels patis. Els passos verticals d’instal·lacions es concentren darrera la paret de l’escala on hi ha l’ascensor.

S’istal·larà un ascensor de 0.90x1.53m de cabina i a aquest s’hi accedirà a peu pla des del nivell de carrer. Es cobrirà l’espai buit per on actualment passaven els contrapesos de l’ascensor, per generar l’espai d’accés a l’ascensor.

Es reforçaran els forjats mitjançant la construcció d’una capa de compressió conectada mitjançant conectors metàl·lics a les biguetes existents.

Damunt dels forjats es construirà una solera de formigó flotant sobre la que es recolzaran els envans i extradossats, aconseguint així el confort acústic que permeti assolir els nivells de la normativa actualment vigent.

Donada la potència compositiva de la façana de l’avinguda de Blondel, carregada d’elements ornamentals, i en menor mesura de la de l’avinguda de Madrid, a l’hora de millorar el confort tèrmici i acústic dels habitatges, s’ha optat per intervenir per l’interior seguint el model “box in box”, és a dir construir unes caixes aïllades per l’interior de l’edifici, mitjançant extradossat de les façanes amb 14cm d’aïllament, parets mitgeres amb 6cm, façana ventilada en patis, aïllament de mitgera al descoberts i aïllament de les cobertes i terrasses. Això permetrà mantenir la volumetria, composició d’obertures i elements volats de l’edifici.

Els tancaments practicables exteriors seran d’alumini i doble vidre amb una cara amb baix emissiu. Aquests tancament practicables es situaran enrasats amb extradossat interior. Així mateix, les obertures s’equiparà amb persianes com a protecció solar, que permeti reduir la radiació solar no desitjada en les époques caloroses. Una menció especial cal fer als tancaments de la tribuna, un espai intermedi no calefactat, que actuarà com una autèntica màquina d’escalfament dels habitatges per efecte hivernacle durant els dies assolellats de les epoques fredes. Durant les èpoques caloroses passarà a ser un espai ventilat per evitar sobreescalfament. La protecció solar es col·locarà per l’exterior de la balconera interior.

Donada la baixa demanda d’energia prevista, el sistema de climatització serà el mínim necessari per tal de complementar les estratègies passives emprades en la rehabilitació de l’edifici. Es proposa una instal·lació el més eficient possible, mitjançant un sistema de producció de fred i calor individualitzat, utilitzant una bomba de calor aerotèrmica d’alt rendiment, compartida amb l’aigua calenta sanitària, per a la que es disposarà d’un mínim de 120 litres d’acumulació en cada habitatge.

L’edifici comptarà amb un sistema de ventilació forçada que funcionarà mitjançant un sistema de ventilació amb recuperador de calor situat en una terrassa de la planta coberta, que permetrà controlar les pèrdues de calor per infiltracions no desitjades.

Finalment, per cobrir les necessitats d’energia, es preveu muntar una instal·lació fotovoltaica híbrida per autoconsum, mitjançant 16 panells en planta coberta, amb una potencia instal·lada d’uns 4,02 Kwp. Cada habitatge disposarà d’un panell fotovoltaic amb una potència de 400 Wp, i un microinversor de 600 W. També s’ha realitzat una previsió de 2 panells de 400Wp pels serveis comuns,  i un panell de 400Wp per a cada local comercial.

 

bottom of page